FAQ

FAQ

FAQ (ČESTO POSTAVLJANA PITANJA):

Sva Vaša pitanja u vezi sa homologacijom biće objavljena zajedno sa odgovorima na ovoj web stranici.

Kao prilog tu su izvodi iz Zapisnika sa sastanaka u vezi sa homologacijom vozila koji su do sada održani. Pitanja i odgovori učesnika su sadržani u priloženim izvodima..

1. IZVOD IZ ZAPISNIKA SA I SASTANKA PREDSTAVNIKA ADMINISTRATIVVNOG TIJELA I OVLAŠTENIH PREDSTAVNIKA PROIZVOĐAČA VOZILA U BIH - BANJA LUKA

2. IZVOD IZ ZAPISNIKA SA II SASTANKA PREDSTAVNIKA ADMINISTRATIVVNOG TIJELA I OVLAŠTENIH PREDSTAVNIKA PROIZVOĐAČA VOZILA U BIH - SARAJEVO


3. Pitanja u vezi tipa, varijante i izvedbe:( “...Dostavili ste nam blanko obrazac, ali mislim da je neophodno pokazati primjerom kako se obrazac popunjava i kojim podacima, sta se tačno odnosi na TIP, VARIJANTU, IZVEDBU .... vozila?”); ( “...vezano za vaš dopis , molim da nam dostavite primjer tabele na jednom modelu .Naime sve tražene informacije su kod Citroen-a stavljene pod šiframa u broj šasije ,tako da ne bi došlo do zabune cijenili bi informaciju sa vaše strane koja nam može pomoći da vam damo ispravan odgovor.“); (“ … na sastanku sam pitao za pojašnjenje pojmova TIP, VARIJANTA i IZVEDBA. Da ne bi pravili greške, bilo bi dobro da ste nam nekim primjerom pokazali u navedenoj tabeli.” )

ODGOVOR: Tip, varijanta, izvedba i odgovarajući komercijalni naziv koje Vas molimo da navedete u spisku čiju smo Vam formu dostavili trebaju biti uneseni upravo kako su definisani u procesu odobrenja tipa vozila i kako se navode u COC dokumentu (ako je primjenjivo) ili potvrdi proizvođača. S tim u vezi predlažemo da kontaktirate odgovarajuću službu Vašeg proizvođača. Trebalo bi, na primjer, da su za vozila kategorije M1 koja su prošla proces jedinstvene evropske homologacije tipa vozila (WVTA) poštovana uputstva navedena na listu u prilogu ovog odgovovora. Pretpostavljamo da, na primjer, kod Renaulta vjerovatno postoji JZ / JZ0F / JZ0FB6 / MEGANE SCENIC. Međutim, vjerujemo da razumijete da nismo mi u poziciji definisati način na koji proizvođači vozila obilježavaju tip (type) / varijantu (variant) / izvedbu (version) /komercijalni naziv (commercial name) vozila koja proizvode. PRILOG UZ ODGOVOR 3.

4. (Pitanje postavio Čeho Kenan dipl.inž, "AUTO TRUCK TRADE DOO" SARAJEVO) Poštovana gospodo molim Vas da nam pojasnite šta je COC dokument? Hvala.

ODGOVOR: COC dokument (eng. Certificate Of Conformity) je dokument izdan od strane proizvođača kojim se potvrđuje da vozilo pripada tipu homologovanom u skladu sa odgovarajućom Whole Vehicle Type Approval direktivom Evropske unije (npr. 2007/46/EC) i da je usklađeno sa odnosnom regulativom u vrijeme njegove proizvodnje.

5. (Pitanje postavi Munib Džuho, business development manager, "Opel Southeast Europe LLC", Sarajevo) U prilogu je primjerak Opel Corse sa 3 vrata i benzinskim motorom 1.2, molio bih od Vas pojašnjenje šta od ovih podataka trebamo upisivati pod tip, varijantu i izvedbu?



ODGOVOR: Pogledati odgovor iz pitanja broj 3.

6. (Pitanje postavio Ismet Kapo, general manager, "Vermont d.o.o", Sarajevo) Dostavili ste nam blanko obrazac, ali mislim da je neophodno pokazati primjerom kako se obrazac popunjava i kojim podacima, sta se tacno odnosi na TIP, VARIJANTU, IZVEDBU .... vozila. Materija u vezi homologacije vozila je nova i nepoznata oblast vecini uposlenika kod domacih firmi, koje zastupaju pojedine marke vozila, pa svaki Vas zahtjev prema nama trebao bi biti pracen konkretnim primjerom. Takodje bih istakao vaznost u vezi razjasnjenja procedure carinjenja vozila u kontekstu  ispunjenja homologacionih zahtjeva, sto je narocito istaknuto u diskusiji na sastanku u Sarajevu 21.07.2010. Pitanje edukacije svih aktivnih ucesnika u buducem sistemu homologacije treba otpoceti sto prije, kako bi uvoz, uskladjenost, carinjienje i distribucija vozila mogla teci nesmetano i bez zstoja.

ODGOVOR: Pogledati odgovor iz pitanja broj 3.

7. (Pitanje postavio Emgijad Bešlija, "ASA Auto", Sarajevo) Još na prethodnom sastanku sam pitao za pojašnjenje pojmova TIP, VARIJANTA i IZVEDBA.Da ne bi pravili greške, bilo bi dobro da ste nam nekim primjerom pokazali u navedenoj tabeli.Mislim da ste to propustili na prethodnom sastanku ili da to bude tema na školovanju.Generalno, mišljenja sam da sam ili smo do sada nedovoljno educirani, pa Vas molim da nam što prije dostavite termine školovanja zbog naših planiranja aktivnosti prema proizvođačima.

ODGOVOR: Pogledati odgovor iz pitanja broj 3.

8. (Pitanje postavila Jadranka Mandić Pavlić, "RENAULT NISSAN HRVATSKA") U vezi potvrda o ovlastenju uvoznika: u Renaultu, Dacii i Nissanu mreza je organizirana tako da je centrala ovlastila Renault Nissan Hrvatsku d.o.o. kao filijalu za ovu regiju, a mi dalje preko uvoznika koje smo ovlastili ditribuiramo vozila u drzave regije.U privitku saljem POA (Power of Auttorney letter) koji nam je centrala poslala za Makedonskog uvoznika – da li ce slican takav dokument na ime ovlastenih uvoznika u BiH izdan od strane centrale, uz popunjenu Potvrdu Proizvodjaca (ciji prijedlog ste nam poslali) ali ovjerenu od strane Renault Nissan Hrvatska kao filijale, biti dovoljno?

ODGOVOR: U pogledu homologacije tipa vozila. Pravilnikom je predviđeno da se u slučaju homologacije tipa vozila pred Ministarstvom „pojavljuje“ bilo ovlašćeni zastupnik (predstavnik) proizvođača (...lice sa sjedištem u Bosni i Hercegovini koje je proizvođač vozila pisanim putem ovlastio da ga zastupa kod Ministarstva...), bilo proizvođač vozila, uključujući i inostranog. Dakle, naprijed pomenutu potvrdu statusa i pisano ovlašćenje dostavlja proizvođač vozila.

U pogledu homologacije pojedinačnog vozila. Ukoliko za neku marku postoji ovlašćeni zastupnik (predstavnik) proizvođača u Bosni i Hercegovini, tada, kako je to Uputstvom o homologaciji pojedinačnog vozila predviđeno, i potvrdu proizvođača izdaje ili COC dokument provjerava upravo ovlašćeni zastupnik u BiH ili, u krajnjem, proizvođač vozila.  Ukoliko za neku marku nema ovlašćenog zastupnika (predstavnika) proizvođača u BiH ostavljena je mogućnost da ove poslove obavi i ovlašćeni zastupnik proizvođača u inostranstvu, kako je Uputstvom o homologaciji pojedinačnog vozila predviđeno. U ovom slučaju, dokument izdat od proizvođača koji ste nam dostavili u prilogu bi, po našem mišljenju, bio dovoljan za potvrdu Vašeg statusa za obavljanje ovih poslova.

9. (Pitanje postavila Jadranka Mandić Pavlić, "RENAULT NISSAN HRVATSKA") Ja po obicaju imam par pitanja – s obzirom da odjel homologacije ne zna koje ce izvedbe komercijalizirati Marketing, princip mojih kolega u vecini drzava EU, je da homologiramo sve izvedbe koje se nalaze u dokumentaciji WVTA. Tako da npr. ovog trena u RENAULT-u imam homologirano preko 250 izvedbi za Lagunu, oko 100-tinjak za Megane, oko 250 za Clio 3,... pri cemu je kod nas i u Sloveniji komercijalizirano samo 15% od toga. Medjutim nikada se ne zna kada ce Marketing promijeniti dimenziju kotaca, paket opreme,...bilo sto sto definira i promjenu oznake izvedbe.  U privitku Vam saljem primjer za Megane – popis izvedbi i definiciju VIN oznake. Drugo pitanje se odnosi na komercijalni naziv – ukoliko pod tim podrazumjevate samo npr. RENAULT Megane (kako to i pise u WVTA), to je u redu, ali ukoliko ocekujete i puni trgovacki naziv npr. RENAULT Megane 1.6 16V (110 KS) to ce biti tesko izvodivo jer nas marketing ovisno o akcijama daje nazive npr. RENAULT Megane Generation 1.6 16V (110KS) ili Black&White Edition, ili 4 Controll,... Nadam se da ce popis u privitku odgovarati vasim zahtjevima. Zamolila bih Vas za pojasnjenje u vezi posljednje recenice: da u provjeri i ovjeri COC dokumenta i izdavanju potvrde proizvođača za vozilo učestvujete neposredno kroz informacioni sistem? Kakva bi to trebala biti podrska?

ODGOVOR:

a) Odluka o broju za homologaciju prijavljenih varijanti i izvedbi nekog tipa je na Vama, odnosno ovlascenom predstavniku proizvodjaca u BiH. Medjutim, predlazemo da sacekate cjenovnik u procesu homologacije u BiH kako biste mogli donijeti optimalnu odluku, buduci da ocekujemo da ce broj prijavljenih varijanti i izvedbi uticati na cijenu. Sto se samih obrazaca tice oni su OK. Trebalo bi na VIN obrascu dodati i polozaj na vozilu, a uz spisak varijanti i izvedbi i objasnjenje strukture.

b) Sto se tice spiska koji Vas molimo da nam dostavite isti bi sluzio za inicijalno punjenje baze informacionog sistema u procesu homologacije. Svrha ovog koraka je, prije svega, da imamo sto je moguce "njezniji pocetak" kako homologacije tipa tako i pojedinacnog vozila. Tako ce npr. pri homologaciji pojedinacnog vozila vlasnici prilagati COC dokument ili potvrdu proizvodjaca, koji su izdani u okviru proizvodjaceve mreze, na kojima su navedeni tip, varijanta, izvedba i odgovarajuca komercijalna oznaka. Otuda npr. ako u tim dokumentima za tip JZ uvjek stoji komercijalna oznaka MEGANE SCENIC bez obzira na varijantu i izvedbu onda je to ono sto i na ovaj spisak treba unijeti. Principjelno, ono sto zelimo unaprijed da definisemo u bazi informacionog sistema za homologaciju mora da se slaze sa onim sto cemo kao podatak dobiti na ulaznom dokumentu od ovlascenog predstavnika proizvodjaca vozila. Zbog toga smo i rekli da je neizmjerno bitno da pri formiranju ovog spiska a i tokom kasnijeg rada pokusamo biti dosljedni.

c) Oko provjere COC dokumenta kroz informacioni sistem. Kako bismo olaksali proceduru pri homologaciji pojedinacnog vozila namjera je da vlasnik vozila koji donosi COC dokument ne mora fizicki doci kod ovlascenog predstavnika proizvodjaca. Naime, on COC dokument predajeu teh. servis. Ovaj ga skenira i tako ucini dostupnim ovlascenom zastupniku. Nakon toga ovlasceni predstavnik provjeri da li je za vozilo sa tom VIN oznakom mogao biti izdan COC sa tim podacima o tome obavjesti teh. servis. Pri tome ostaje otvorena i mogucnost da neko fizicki dodje do ovlascenog zastupnika gdje ce mu biti ovjeren COC.

10. (Pitanje postavio Emgijad Beslija, ASA auto): Kada i gdje će se ovlašćeni zastupnici proizvođača predavati potvrde i ovlašćenja proizvođača?

: Potvrdu i ovlašćenje treba predati sa prvim zahtjevom za homologaciju tipa vozila nosiocu Konzorcijuma.

11. (Pitanja postavio Haris Redžepagić, HYUNDAI AUTO BH d.o.o. Sarajevo) Poštovana gospodo, uvidom u plan obuke zaključili smo da će edukacija predstavnika distributera trajati samo dva (2) dana, 20. i 21. Sep. 2010. Da li smo dobro protumačili plan obuke? Ako jesmo, pitamo se da li su dva dana obuke dovoljna da bilo ko savlada materiju i počne da radi homologaciju.Šta znači ‘’Edukacija ostalih učesnika u postupku homologacije’’ (tačka 4.)? Ko su ostali učesnici? Također bih dali dva prijedloga koja se odnose na tražene potvrde od strane proizvođača: 1.   Administrativno tijelo da prevede potvrde na engleski jezik radi jednobraznosti i izbjegavanja eventualnih grešaka i nesporazuma. Na taj način distributerima bi ostalo samo da unesu podatke o svojoj firmi kao i o firmi principala tj. proizvođača. 2.    U odgovoru o vremenu dostavljanja potvrda naveden je period prve homologacije. U slučaju da bilo koji distributer obezbjedi "pogrešnu" potvrdu dovodi sebe u jako nezgodnu situaciju. Ovo je razlog više da konzorcij obezbjedi prijevod potvrda na engleski jezik. 3.    Da li potvrde treba obezbjediti od svake fabrike pojedinačno ili je dovoljna jedna potvrda od proizvođača – u ovom slučaju Hyundai Motor Company iz Koreje? Očekujemo vaš brz odgovor na sva postavljena pitanja.

ODGOVOR: U Vašem pismu smo prepoznali nekoliko pitanja, na koja želimo odgovoriti:

a.    Planom obuke je predviđeno da se dva dana posvete uvoznicima što smatramo dovoljnim za poslove koje ćete obavljati. Pored toga, očekujemo da će svaki uvoznik imati i edukaciju od strane proizvođača ili regionalne kancelarije. Postupak homologacije tipa vozila je sličan postupcima koji se provode u našem okruženju pa će većina imati  konsultante od kolega koji taj posao rade u drugim zemljama. U slučaju da se utvrdi da dvodnevni seminar neće biti dovoljan, naknadno ćemo uključiti i dodatne edukacije prema potrebi. U svakom slučaju, zajednički nam je interes da svi budu dobro edukovani, kako bi našu saradnju učinili što uspješnijom i  elegantnijom. "Ostali učesnici" u edukaciji su svi oni za koje u programu edukacije nije posebno planirana ova aktivnost. Medju takve spadaju predstavanici institucija i državnih organa koji će biti upućeni na proces homologacije.

b.   Mislimo da ste shvatili našu ideju oko potvrda proizvođača pri čemu nismo željeli propisivati stroge forme ovog dokumenta nego smo ukazali samo na neophodan sadržaj. Međutim, prihvatamo Vaš prijedlog pa ćemo na našoj web strani postaviti i ogledni primjerak potvrde na engleskom jeziku. Link prema eng. verziji prijedloga potvrde

c.    Naš prijedlog da potvrdu proizvođača dostavite uz prvi zahtjev za homologaciju tipa, treba da shvatite kao krajnji rok za dostavu ovih dokumenata. Ukoliko želite da provjerite adekvatnost sadržaja potvrde možete ih dostaviti i u bilo kojoj formi kopije, nakon čega ćemo Vas obavijestiti o našem stavu. U konačnom, potvrde proizvođača možete dostaviti i prije prvog zahtjeva za homologaciju.

d.    Prema propisima potvrdu proizvođača trebate imati za svaku marku vozila koju plasirate na tržište BiH. Ukoliko jedan proizvođač ima više marki, ovlašćenje može da se napravi zajedno za sve marke, tj. na jednoj potvrdi. Ukoliko zastupate više proizvođača, svaki proizvođač treba da vam da posebno ovlašćenje.

12. IZVOD IZ ZAPISNIKA SA III SASTANKA PREDSTAVNIKA KONZORCIJUMA I OVLAŠTENIH PREDSTAVNIKA PROIZVOĐAČA VOZILA U BIH - BANJA LUKA

13. (Pitanje je postavio mr.sc. Mirsad Trobradović, dipl.ing. Mašinski fakultet Sarajevo, Odsjek za motore i vozila) Da li svi kandidati koji su prošli obuku, a inženjeri su mašinstva smijera motori i vozila mogu da polažu ispit za licencu za voditelja poslova homologacije u tehničkom servisu? U konkretnom slučaju, kad se radi o Mašinskom fakultetu Sarajevo, tri kandidata koji su odslušala obuku su inženjeri mašinstva, smijera motori i vozila. Da li sva trojica mogu da polažu ispit i dobiju licencu za voditelja poslova homologacije u tehničkom servisu? U to slučaju bi se u strukturi tehničkog servisa napravila raspodjela poslova i Vama zvanično prijavilo ko će obavljati poslove voditelja, ko inženjera a ko kontrolora.

ODGOVOR: Poštovani, svi vaši kandidati koji ispunjavaju uslov za rukovodioca tima za homologaciju mogu polagati ispit za rukovodioca. To podrazumijeva da viši nivo ovlašćenja uključuje niže nivoe pa je prihvatljivo da u timu budu sva trojica uz vašu odluku o pozicijama u timu.

14. (Pitanje je postavio Emgijad Bešlija ASA AUTO, Sarajevo) Da li je moguće da ovom skupu prisustvuju dvije osobe uz plaćanje jedne kotizacije? Iskreno, da nije u pitanju proces HOMOLGACIJE koji nam kao Damoklov mač visi nad glavom, sumnjam da bi iko od uvoznika prisustvovao istom.U tom smislu većina traži da ovom skupu prisustvuje, osim osobe koja će biti zadužena za homologaciju, i ovlaštena osoba (najčešće direktori). Predlažemo da se dobije jedan materijal, a da druga osoba NE MORA prisustvovati ručku ili, ako to nije drugačije moguće, da bude ZNATNO smanjena kotizacija za drugog člana.

ODGOVOR: Odlučeno je da samo prvi učesnik stručnog skupa plaća punu cijenu od 150 KM kotizacije. Svi ostali učesnici (dakle, drugi, treći i tako redom) plaćaju iznos od 100 KM ako su to učesnici iz iste firme.

15. (Pitanje je postavio Mirza Sarić, savjetnik za razvoj poslovanja, Toyota Adria Predstavništvo u BiH) a) Da li Toyota Adria Predstavništvo u BiH smije raditi tipsku homologaciju? b) Da li Toyota Adria Predstavništvo u BiH smije raditi pojedinačnu homologaciju (pitanje je zbog Ugovora o saradnji član 6. i član 7. a napominjem da ne bi smjeli ispostaviti Ministarstvu komunikacija i transporta fakturu na kraju mjeseca)? c) Da li Toyota Adria d.o.o (Slovenija) može raditi tipsku i pojedinačnu homologaciju? d) Da li Toyota Motor Europe ili Toyota Adria d.o.o (Slovenija) može ovlastiti npr. Mašiniski fakultet u Sarajevu da radi pojedinačnu i tipsku homologaciju Toyota vozila u BiH, gdje bi Mašinski fakultet u Sarajevu imao sva potrebna ovlašćenja od strane Toyota Motor Europe?

ODGOVORI: Nažalost, imate organizaciju koja će se morati prilagoditi zahtjevima odredbi Pravilnika, pa u tom smislu i dajemo sledeće odgovore: a) Ukoliko Toyota Adria Predstavništvo u BIH nije pravno lice ne može se pojaviti u ulozi podnosioca zahtjeva za provođenje homologacije tipa vozila. b) Toyota Adria Predstavništvo u BIH ne može raditi pojedinačnu homologaciju, to rade ovlašćeni tehnički servisi. Vaše pitanje se vjerovatno odnosi na to ko može provjeravati podatke iz COC dokumenta i izdavati potvrdu proizvođača. Ove poslove mogu obavljati pravna lica koja za to budu ovlašćena od proizvođača. c) Toyota Adria d.o.o. (Slovenija) ne može podnijeti zahtjev za tipsku homologaciju jer nije pravno lice u BiH. Saradnju u homologaciji pojedinačnog vozila prije svega želimo uspostaviti sa ovlašćenim predstavnikom Toyote u BiH. d) Toyota Motor Europe moze ovlastiti npr. Mašinski Fakultet u Sarajevu, bilo kojeg Toyota partnera u BiH ili bilo koje drugo pravno lice sa sjedištem u BiH.  Napominjemo da Toyota može uspostaviti direktan poslovni odnos sa Konzorcijumom u pogledu korišćenja baze podataka o vozilima pri provjeri COC dokumenata i izdavanju Potvrda proizvođača.

STATISTIKA SAJTA

Članova : 49
Sadržaj : 173
Web Linkovi : 6
Posjete sadržajima : 695443

Pretraga

Admin. tijelo

Baner
Baner
Baner